خرید و مشاوره فنی: 33554409-026

موتور برق مناسب برای چکش تخریب

استفاده از موتور برق جهت راه اندازی چکش تخریب

فهرست مطالب

موتور برق مناسب چکش تخریب کدام است؟

تخریب، از فعالیت‌های مقدماتی در آغاز هرگونه عملیات عمرانی است. برای این منظور انواع چکش تخریب طراحی‌ شده است. در بسیاری از پروژه‌های عمرانی با محدودیت تأمین برق روبه‌رو هستیم. حال این سوال پیش می‌آید که موتور برق مناسب برای انواع چکش تخریب برقی چیست؟

انواع موتوربرق در رنج‌ها و توان‌های مختلف تولید می‌شوند. در نگاه کلی وزن چکش تخریب مهمترین معیار ما برای تعیین ظرفیت دستگاه تامین‌کننده برق است؛ اما از نگاه دیگر لازم است تا به مواردی همچون نوع سوخت مصرفی، روش راه‌اندازی و وزن دستگاه نیز توجه کنید. 

تخریب زمین توسط چکش برقی 16 کیلویی و تامین برق آن توسط موتور برق بنزینی

مصرف برق چکش تخریب

برای انتخاب مولد برق مناسب چکش تخریب، به مقدار توان موتور دستگاه هیلتی توجه کنید. عموم این چکش‌ها دارای موتورهای تکفاز هستند. لذا محاسبه جریان راه‌اندازی و دائمی موتور هیلتی، معیار تعیین توان مولد برق است.

به‌ این‌ ترتیب وقتی مقدار توان موتور پیکور را در اختیار دارید، می‌توانید برای تعیین نوع توان مولد برق استفاده کنید. کافی است اطلاعات مندرج در مشخصات فنی موتور برق را با مقدار جریان مصرفی چکش تخریب تطبیق داده تا از این طریق بتوانید مدل مناسب را انتخاب نمایید. 

موتور برق جهت هیلتی ۶ کیلویی

هیلتی‌های ۶ کیلویی سبک‌ترین کلاس طراحی انواع چکش تخریب هستند که برای تخریب، تراشیدن و شیارزنی سطوح گچی، سیمانی، سرامیکی، آجری در ساختمان‌ها استفاده می‌شوند. برای طراحی و ساخت چکش‌های ۶ کیلویی معمولاً از موتورهای الکتریکی 1.1 الی 1.5 کیلو وات استفاده می‌کنند. جهت تامین برق پیکور ۶ کیلویی می‌توانیم از موتور برق 3.5 کیلو وات بهره ببریم. موتور برق بنزینی با روش راه‌اندازی هندلی برای پوشش نیاز چنین چکش‌هایی کافی است.

موتور برق جهت هیلتی 8 کیلویی

هیلتی‌‌های 8 کیلویی به عنوان یکی از نمونه‌های متداول و کاربردی جهت تخریب دیوار و کف شناخته می‌گردند. برای ساخت این مدل از الکتروموتور 1.5 کیلووات استفاده گردیده است. نمونه 3 کیلووات برای راه‌اندازی این مدل از هیلتی مناسب است. 

موتور برق جهت هیلتی ۱۱ کیلویی

هیلتی‌های ۱۱ کیلویی در سطح میان‌ وزن از چکش‌های تخریب قرار دارند. این مدل‌های ۱۱ کیلویی را از هر دو نوع گریسی و یا روغنی طراحی می‌کنند. در هر صورت برای کار با هیلتی‌های ۱۱ کیلویی که دارای الکتروموتورهای قدرتمند تکفاز هستند، استفاده از نمونه 3.5 کیلو وات را توصیه می‌کنیم. از هر دو نوع موتور برق دیزلی و یا بنزینی برای کار با این هیلتی‌ها استفاده می‌گردد.  

استفاده از موتور برق 3 کیلووات جهت روشن کردن چکش تخریب 11 کیلویی

 

موتور برق جهت هیلتی ۱۷ کیلویی

هیلتی‌های ۱۷ کیلویی در دسته‌بندی مدل‌های نیمه ‌سنگین قرار می‌گیرند. البته این نوع چکش‌های تخریب در مرز مدل‌های نیمه‌ سنگین و سنگین فضاهای ساختمانی و یا کار در محوطه‌های عمرانی قرار دارند. برای طراحی و ساخت این دستگاه از الکتروموتورهای تک‌فاز در محدوده توان 1.5 الی 2.5 کیلو وات استفاده‌ شده است. برای این منظور به یک دستگاه 3.5 الی 5.5 کیلو وات از نوع بنزینی و یا دیزلی نیاز دارید.  

موتور برق جهت هیلتی ۲۰ کیلویی

هیلتی‌های ۲۰ کیلویی نیز در دسته چکش‌های سنگین ‌وزن قرار می‌گیرند.. هیلتی‌های ۲۰ کیلویی همه ‌کاره هستند و در تخریب‌های ساده ساختمانی تا خرد کردن سطوح بتنی و سنگی به کار گرفته می‌شوند.

توان موتور الکتریکی کار شده در این هیلتی‌ها تقریباً مشابه مدل‌های ۱۷ کیلویی است که در محدوده توان 1.7 الی 2.5 کیلو وات قرار دارد و معمولاً مقدار نرخ تولید ضربه کمتر اما قدرت کوبندگی بالاتری را از مدل‌های ۱۷ کیلویی دارند. موتور برق مناسب چکش تخریب ۲۰ کیلویی را از مدل‌های بنزینی و یا دیزلی موتور برق 5.5 کیلووات انتخاب می‌کنند.

وصل کردن هیلتی به موتور برق جهت راه اندازی

موتور برق جهت هیلتی ۳۰ کیلویی

هیلتی‌های ۳۰ کیلویی سنگین‌ترین و قدرتمندترین چکش‌های برقی هستند. اگر چه هیلتی‌های قدرتمندتر نیز طراحی ‌شده است که دیگر در فهرست مدل‌های برقی قرار نمی‌گیرند و معمولاً از نوع پنوماتیکی هستند. اما برای طراحی و ساخت این هیلتی‌های سنگین ‌وزن ۳۰ کیلویی، از موتورهای تک‌فاز در محدوده توان ۲ الی ۳ کیلو وات استفاده‌ شده است. این مدل‌های ۳۰ کیلویی معمولاً بدون قابلیت کنترل سرعت طراحی ‌شده و می‌توانند نرخ تولید ضربه 1000 بار در دقیقه را با قدرت کوبندگی فراتر از ۶۰ ژول تأمین نمایند. موتور برق 6.5 کیلو وات مناسب چکش تخریب ۳۰ کیلویی است.

جدول موتور برق مناسب هیلتی
نوع چکش تخریبموتور برق مناسب
هیلتی 6 کیلویی3.5 کیلو وات
هیلتی 8 کیلویی3.5 کیلو وات
هیلتی 11 کیلویی3.5 کیلو وات
هیلتی 17 کیلویی3.5 الی 5.5 کیلو وات
هیلتی 20 کیلویی5.5 کیلو وات
هیلتی 30 کیلویی6.5 کیلو وات

 

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید: