خرید و مشاوره فنی: 33554409-026

موتور برق 5.5 کیلو وات

موتور برق 5 کیلووات بنزینی، دسته چرخ دار، باطری، استارت

      مرتب‌سازی محصولات:

    • پیش‌فرض
    • ارزان‌ترین
    • گران‌ترین
    • جدید‌ترین
    • پرفروش‌ترین
    • پربازدیدترین
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5

    فهرست مطالب

    موتور برق ۵.۵ کیلو وات چیست؟

    بدون نیروی برق نمی‌توانیم از امکانات دنیای مدرن استفاده کنیم؛ اما این انرژی مفید در همه جا همراهمان نیست. در مناطق دور افتاده، شرایط سیار و یا در صورت قطع شدن برق شبکه سراسری باید از پلن جایگزین استفاده کنیم. انواع موتور برق را برای این منظور طراحی کرده‌اند که در میان تنوع گسترده سری مدل‌های موتور برق ۵.۵ کیلو وات از کاربردی‌ترین آنها است.

    موتور برق ۵.۵ کیلو وات در مرز مولدهای خانگی و صنعتی قرار دارد. مولدی که هم می‌تواند به‌ عنوان منبع توان قدرتمند فضاهای ساختمانی به ‌کار گرفته شود و هم در قامت یک مولد سبک صنعتی در فضاهای کارگاهی حاضر باشد. تمامی برندهای معتبر عرصه جهانی در زمینه طراحی و تولید این نوع مولدهای نیمه کارگاهی با قابلیت تأمین توان ۵.۵ کیلو وات فعالیت می‌کنند.  

    انواع موتور برق ۵.۵ کیلو وات

    توان ۵.۵ کیلو وات سطح کاملاً کاربردی است. همین نکته باعث شده تا طیف متنوعی از انواع موتور برق ۵.۵ کیلو وات را طراحی کنند. از نظر نوع موتور این توان را با هر سه نوع موتورهای بنزینی، دیزلی و گازی طراحی می‌کنند. در این ‌میان مدل‌های موتور بنزینی سطح استقبال بالاتری را تجربه کرده‌اند.

    مولدهای مذکور هم قابلیت حضور در مصارف ساختمانی را دارند و هم برای کارهای صنعتی آماده هستند. همین نکته باعث شده تا در گوناگونی آنها از تیپ‌های ساختمانی همراه خروجی‌های عادی و تیپ‌های کارگاهی همراه خروجی‌های صنعتی برخوردار باشیم. همچنین مدل‌های متفاوت این مولدها را با استفاده از هر دو نوع راه‌اندازی هندلی و استارتی می‌سازند. از طرفی اگر چه عموم موتور برق‌های ۵.۵ کیلو وات از نوع تکفاز هستند؛ اما برخی مدل‌ها نیز با قابلیت تولید برق سه فاز طراحی ‌شده‌اند.

    موتور برق 5.5 کیلووات سیم پیچ مس، بنزینی، دسته چرخ دار

    کاربرد موتور برق ۵.۵ کیلو وات

    موتور برق‌های ۵.۵ کیلو وات کاربردی‌ترین نوع مولدهای کوچک با قابلیت حمل‌ونقل ساده هستند. توان این سری از موتور برق‌ها در مرز قابلیت‌های خانگی و ساختمانی تا فعالیت‌های کارگاهی و صنعتی طراحی ‌شده است.

    از این نوع با توان ۵.۵ کیلو وات به ‌راحتی می‌توانید برای تولید برق کافی بزرگترین خانه‌ها با تجهیزات متعارف مانند یخچال، کولر، تلویزیون، روشنایی و… استفاده کنید. در عین ‌حال از قابلیت راه‌اندازی پمپ آب‌های حداکثر 1.5 اسب برخوردار هستید. از طرفی مقدار توان تولید شده این مولدها برای حضور در فعالیت‌های کارگاهی نیز مناسب است. از این حیث می‌توانیم از موتور برق ۵.۵ کیلو وات برای راه‌اندازی الکتروموتورهای صنعتی تا توان ۳ اسب بخار استفاده کنیم.

    ویژگی‌های موتور برق ۵.۵ کیلو وات

    موتور برق‌های ۵.۵ کیلو وات را در تیپ‌های بنزینی و یا دیزلی طراحی می‌کنند. در هر دو مدل از حضور موتورهای تک سیلندر با عملکرد ۴ زمانه برای راه‌اندازی ژنراتور دستگاه استفاده شده ‌است. این موتور در عموم مدل‌ها محصول برندهای مختلف بازار از نوع هوا خنک است که با مکانیزم تنفس طبیعی کار می‌کند. همچنین عموم مدل‌ها از نوع راه‌انداز هندلی هستند؛ اما برخی برندها برای طراحی مدل‌های دیزلی از راه‌انداز استارتی استفاده می‌کنند.

    مقدار توان نامی این موتور برق‌ها در محدوده ۵ کیلو وات است که می‌توانند در شرایط راه‌اندازی توانی معادل ۵.۵ تا حدود ۶ کیلو وات را تولید نمایند. در این مولدها عموماً از سیستم کنترل اتوماتیک سطح ولتاژ AVR به ‌همراه خروجی‌های صنعتی و قابلیت کنترل اتوماتیک سطح ولتاژ استفاده ‌شده است. در عین ‌حال انواع آنها را با شاسی‌های ساده و یا چرخ‌دار طراحی می‌کنند.

    موتور برق دیزل 5.5 کیلووات، سیم پیچ مس، برند هیوندای

    صدای موتور برق ۵.۵ کیلو وات

    صدای تولید شده موتور برق‌های ۵.۵ کیلو وات کاملاً وابسته به مکانیزم طراحی، کیفیت ساخت موتور، توانمندی برند سازنده در کنترل صدا و در نهایت استفاده از تجهیزات جانبی مانند کانوپی دارد. این موتور برق‌ها در مرز مدل‌های ساختمانی تا پوشش نیازهای سبک کارگاهی طراحی‌ شده‌اند و قاعدتاً از آنها نباید انتظار عملکرد آرام مولدهای کیفی و یا ساختمانی را داشته باشیم. صدای متعارف انواع این مولدها در نهایت قدرت چیزی در حدود ۹۰ دسی بل است. صدای تولید شده مولدهای دیزلی این توان اندکی بالاتر است. در عین ‌حال برخی برندها از تکنیک طراحی محفظه کانوپی استفاده می‌کنند که در این ‌صورت مقدار صدای تولیدی این موتور برق‌ها تا حدود ۷۵ دسی‌بل مناسب استفاده برای فضاهای ساختمانی کاهش پیدا می‌کند.

    قیمت موتور برق ۵.۵ کیلو وات

    قیمت موتور برق ۵.۵ کیلو وات به فاکتورهای گوناگون بستگی دارد. قاعدتاً نوع موتور کار شده طراحی دستگاه از نوع بنزینی و یا دیزلی مهمترین عامل تعیین ‌کننده قیمت است. در شرایط معمول مدل‌های دیزلی با قیمت بالاتری به فروش می‌رسند؛ اما در این باره با فاکتورهای تعیین ‌کننده دیگری از قبیل نوع سیم‌ پیچ آلترناتور، نوع سیستم راه‌انداز، طراحی شاسی از نوع ساده و یا چرخ‌دار، کیفیت ساخت موتور و امکانات کنترلی و نمایشی و… مواجه هستیم. از طرفی نام و نشان برند سازنده فاکتور کاملاً تعیین‌ کننده قیمت است. در کل قیمت موتور برق ۵.۵ کیلو وات در حد فاصل مدل‌های خانگی تا صنعتی قرار دارد.

    سوالات متداول در مورد موتور برق 5500 وات

    • از موتور برق ۵.۵ کیلو وات می‌توانیم برای راه‌اندازی بالابر ساختمانی استفاده کنیم؟

      خیر، کوچکترین بالابرها که ظرفیتی معادل ۲۵۰ کیلوگرم دارند، به موتور برق با حداقل توان 8.5 کیلو وات نیاز دارند که فراتر از ظرفیت این دستگاه است.

    • حداکثر ساعت کار مجاز دستگاه چه مقدار است؟

      ساعت کار مجاز به نوع موتور برق بستگی دارد و برای نمونه‌های دیزلی بیشتر است؛ اما در کل از این دستگاه می‌توانید برای ۶ الی ۱۰ ساعت کار متوالی استفاده کنید.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید: