خرید و مشاوره فنی: 33554409-026

موتور برق 6.5 کیلو وات

موتور برق 6.5 کیلو وات

      مرتب‌سازی محصولات:

    • پیش‌فرض
    • ارزان‌ترین
    • گران‌ترین
    • جدید‌ترین
    • پرفروش‌ترین
    • پربازدیدترین
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5

    فهرست مطالب

    یکی از کاربردی‌ترین وسایل به منظور تولید انرژی الکتریکی در زمان قطعی شبکه برق، دستگاه موتور برق می‌باشد. این دستگاه از انرژی مکانیکی حاصل از احتراق انواع سوخت‌های فسیلی، انرژی الکتریکی تولید می‌کند. معمولا انواع مولد برق بر اساس سوخت مصرفی آن‌ها دسته بندی می‌گردند. 

    پرکاربردترین نوع موتور برق، موتور برق بنزینی می‌باشد. در ایران به علت دسترسی آسان به بنزین، بیشتر خریداران این نوع از ژنراتور را انتخاب می‌کنند. هم‌چنین استفاده از موتور برق گازی در شهر‌ها با توجه به دسترسی آسان به گاز شهری، در اولویت قرار دارد. از دیگر انواع موتور برق می‌توان به موتور برق دیزل یا گازوئیلی اشاره نمود. معمولا نوع دیزل برای کارکرد طولانی مدت مناسب می‌باشد. 

    در نوع دیگری از دسته‌بندی، انواع ژنراتور برق را بر حسب میزان توان الکتریکی تولیدی نام می‌برند. معمولا موتور برق‌های با توان پایین‌تر به منظور استفاده در کمپ‌های مسافرتی، راه‌اندازی سیستم‌های روشنایی و ... کاربرد داشته و ژنراتورهای برق توان بالا نیز برای استفاده در کارگاه‌ها و کارخانجات طراحی می‌گردند.

    موتور برق 6.5 کیلو وات چیست؟

    موتور برق 6.5 کیلو وات یا موتور برق ۶۵۰۰ وات به مولدی اطلاق می‌گردد که توانایی تولید حدود ۳۰ آمپر جریان الکتریکی را برای برق تک فاز دارا می‌باشد. این میزان از انرژی الکتریکی تقریبا برای راه‌اندازی انواع وسایل موجود در منازل کافی می‌باشد. 

    موتور برق 6.5 کیلو وات

    انواع موتور برق 6.5 کیلو وات

    در این رنج از توان انواع مولد برق با سوخت‌های مختلف مشاهده می‌شود. با توجه به گستره‌ی بسیار زیاد کاربرد این دستگاه، اکثر سازندگان مدل‌هایی با توان ۶۵۰۰ وات را در محصولات خود به خریداران ارائه می‌دهند. بیشتر محصولات موتور برق با توان ۶.۵ کیلو وات به صورت برق تک فاز طراحی می‌گردند. با این حال مدل‌های بسیار محدودی نیز با خروجی برق سه فاز در بازار مشاهده می‌شود.

    کاربرد موتور برق 6.5 کیلو وات

    همانطور که در بالا بیان شد، کاربرد موتور برق 6.5 کیلو وات بسیار وسیع و گسترده می‌باشد. با توجه به توان تولیدی این دستگاه به راحتی می‌توان تمامی وسایل منزل را با آن راه‌اندازی نمود. در واقع دستگاهی با این رنج از توان یک پشتیبان کامل منازل در مناطق پر مصرف شهری می‌باشد. راه‌اندازی کولر آبی و کولر گازی 24000 از توانایی این مولد می‌باشد. تنها نکته‌ی ضروری در استفاده از مولد برق برای راه‌اندازی کولر گازی، ورود مصرف‌کننده‌ها به صورت نوبتی به مدار خروجی دستگاه می‌باشد. بهتر است در هنگام راه‌اندازی مصرف‌کننده‌ها در منزل، ابتدا کولر گازی را روشن نمود و بعد از گذشتن مدت زمانی، سایر وسایل را به مدار اضافه کرد.

    از دیگر کاربردهای اصلی موتور برق 6.5 کیلو وات، استفاده به عنوان مولد برق برای راه‌اندازی دستگاه‌ها و ماشین آلات مختلف سبک و نیمه سنگین می‌باشد. این مولد به راحتی می‌تواند انواع بالابر ساختمانی تا ۲۰۰ کیلوگرم، دستگاه میلگرد بر، بتونیر با ظرفیت ۳۰۰ لیتر، سنگ فرز، چکش تخریب و ... را راه‌اندازی و تغذیه نماید. 

    ویژگی‌های موتور برق 6.5 کیلو وات

    با توجه به بازار رقابتی در زمینه‌ی موتور برق 6.5 کیلو وات، کمپانی‌های مختلف، امکانات متفاوتی را بر روی دستگاه قرار می‌دهند. مهم‌ترین ویژگی که بر روی اکثر دستگاه‌ها موجود می‌باشد، سیستم AVR یا کنترل ولتاژ خروجی می‌باشد. این سیستم در واقع یک سیستم کنترلی مدار بسته بوده و با اندازه‌گیری دائم ولتاژ خروجی و اعمال فیدبک به بخش موتور و ژنراتور، باعث ایجاد یک ولتاژ ثابت در خروجی دستگاه می‌شود. این ویژگی برای راه‌اندازی دستگاه‌هایی که نسبت به ولتاژ برق حساس هستند، ضروری می‌باشد. سیستم‌های کامپیوتری و اکثر وسایلی که با آداپتور تغذیه می‌شوند، نسبت به تغییرات ولتاژ حساس بوده و احتمال سوختن بخش تغذیه‌ی مدار آن‌ها، بالا می‌باشد.

    سایر امکانات مهمی که بر روی بعضی از مدل‌های موتور برق 6.5 کیلو وات مشاهده می‌شود، وجود سنسور روغن می‌باشد. در صورت بروز نشتی در بخش روغن و یا مشکل روغن سوزی موتور، این سنسور، کاهش میزان روغن درون مخزن را از طریق پنل دستگاه به اطلاع استفاده کننده می‌رساند. در اینصورت می‌توان از خرابی شدید دستگاه جلوگیری به عمل آورد.

    صدای موتور برق 6.5 کیلو وات

    با توجه به رنج توان دستگاه، صدای اکثر مدل‌های موتور برق 6.5 کیلو وات در رنج مناسبی قرار دارد. با این حال بهتر است دستگاه را در مکانی دورتر نسبت به فضای کار و زندگی، راه‌اندازی و استفاده نمود. استفاده از اتاقک کانوپی، صدا خفه کن اگزوز و ... از دیگر امکاناتی است که می‌توان برای کاهش صدای موتور برق 6.5 کیلو وات استفاده نمود. در بازار، مدلی‌هایی نیز با عنوان موتور برق 6.5 کیلو وات بی صدا یافت می‌شود. این مدل‌ها معمولا به روش‌های گفته شده برای کاهش صدای دستگاه، ایزوله شده‌اند.

    از پارامترهای مهم در میزان صدای دستگاه، می‌توان به سوخت مصرفی آن اشاره کرد. معمولا موتور برقی گازی 6.5 کیلو وات نسبت به دیگر انواع موتور برق با این رنج توانی، صدای نویز کمتری تولید می‌کند. 

    موتور برق 6.5 کیلو وات بی صدا

    قیمت موتور برق 6.5 کیلو وات

    قیمت موتور برق 6.5 کیلو وات معلول عوامل متعددی می‌باشد. برند تولید کننده، نوع سوخت مصرفی، تکنولوژی بکار رفته در ساخت دستگاه، میزان مصرف سوخت و هم‌چنین میزان صدای تولیدی دستگاه، وجود و یا عدم وجود گارانتی و ... از مهم‌ترن عوامل در قیمت‌گذاری این مولد می‌باشند.

    ما در مجموعه‌ی نیکا ژنراتور تمام تلاش خود را در جهت ارايه‌ی بهترین قیمت با بالاترین کیفیت به خریداران محترم، انجام می‌دهیم. به منظور مشاوره، استعلام قیمت و خرید انواع موتور برق 6.5 کیلو وات با کارشناسان ما تماس بگیرید.

        مرتب‌سازی مقالات:

      • پیش‌فرض
      • جدید‌ترین
      • پربازدیدترین
      • بیشترین امتیاز

        جدید‌ترین مقالات:

      مشاهده مقالات بیشتر

      دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید: