خرید و مشاوره فنی: 33554409-026

موتور برق مناسب برای باغ

شخص در حال راه اندازی موتور برق در باغ

فهرست مطالب

شما در باغ خود به موتور برق احتیاج دارید اگر:

  • باغ شما دور از شبکه‌ی توزیع برق قرار داشته باشد.
  • برق تحویلی به شما کمتر از میزان مصرف تجهیزات باغ شما باشد.
  • باران و طوفان باعث قطع برق شما می‌شود.

همان‌طور که می‌دانید وظیفه‌ی موتور برق تبدیل انرژی مکانیکی حاصل از سوخت فسیلی به انرژی الکتریکی می‌باشد. در تمامی مدل‌های موتور برق، انرژی حاصل از احتراق و سوخت فسیلی در داخل یک موتور درون‌سوز، به انرژی مکانیکی تبدیل شده و این انرژی مکانیکی توسط ژنراتور و سایر مدار‌های کنترلی به انرژی الکتریکی تبدیل می‌شود. خروجی دستگاه به حالت تک فاز و یا سه فاز می‌باشد. در ایران با توجه به دسترسی آسان‌تر به بنزین، موتور برق بنزینی پرفروش‌تر می‌باشد.

کاربرد موتور برق در باغ

در فصول مختلف سال و با توجه به نوع باغ و محصولات کاشته شده در باغ، استفاده از جریان برق به منظور راه‌اندازی تجهیزات متفاوت، اجتناب‌ناپذیر است. از این رو همواره نیاز به برق در باغات وجود داشته و در صورت هرگونه مشکل در برق شبکه، از ژنراتور جایگزین استفاده می‌شود.

در باغ کشاورزی معمولا با ۲ نوع از مصرف کننده روبرو هستیم. بخش کوچکی از مصرف برق در باغات مربوط به وسایل زندگی موجود در باغ می‌باشد. معمولا نگهبان باغ در اتاقکی زندگی می‌کند که امکانات اولیه زندگی در آن وجود دارد. یخچال، فریزر، اتو، تلویزیون، روشنایی و ... از این دسته از وسایل هستند.

بخش عمده‌ی مصرف برق در باغ مربوط به پمپ‌ها، سیستم‌های کنترلی آبیاری هوشمند، روشنایی، سیستم‌های گرمایش و سرمایش و ... می‌باشند.

بهترین راه تامین برق برای باغ

روش‌های تامین برق برای باغ متفاوت هستند. در برخی شرایط و با توجه به نوع درختان کاشته شده در باغ و هم‌چنین شرایط آب و هوایی، استفاده از انرژی خورشیدی می‌تواند مفید باشد. در برخی دیگر از موارد نیز می‌توان از انرژی باد استفاده نمود. ولی بهترین روش برای تامین برق در باغ، استفاده از موتور برق می‌باشد. نوع موتور برق از نظر سوخت، به شرایط محلی باغ بستگی خواهد داشت. با توجه به تجهیزاتی که معمولا در باغ استفاده می‌شود، بهترین انتخاب برای تامین برق استفاده از انواع موتور برق خواهد بود.

پارامترهای موثر در انتخاب موتور برق برای باغ

موتور برق تک فاز یا سه فاز برای باغ

با توجه به شرایط و تجهیزات نصب شده در باغ، باید موتور برق تک فاز یا موتور برق سه فاز را تهیه نمود. همچنین در این بخش باید کمی آینده‌نگر بود. در صورتی که احتمال نصب تجهیزات سه فاز در باغ شما وجود دارد، از ابتدا موتور برق سه فاز مناسب را برای باغ خود تهیه کنید.

توان مصرفی در انتخاب موتور برق برای باغ

حتما نیاز است در این بخش به طور دقیق مصرف تجهیزات خود را اندازه‌گیری کرده و نیز محاسبات مربوط به توان راکتیو برای تجهیزات موتوری را لحاظ نمایید. همچنین در محاسبات توان مصرفی باید اضافه شدن تجهیزات را در نظر بگیرید. پارامتر مهم دیگر در این بخش، استفاده مکرر و بالا رفتن ساعات کارکرد دستگاه می‌باشد. با افزایش ساعات کارکرد دستگاه، راندمان آن کاهش پیدا می‌کند. در ابتدای انتخاب موتور برق حتما کمی بدبینانه محاسبات را انجام داده و موتور برقی با توان بالاتر تهیه کنید. به منظور محاسبه‌ی توان مصرفی تجهیزات در باغ خود، از ماشین حساب محاسبه توان وسایل برقی در سایت ما استفاده کنید.

استفاده از موتور برق در باغ

سوخت مصرفی موتور برق در باغ

با توجه به بالاتر بودن راندمان موتور برق دیزل نسبت به موتور برق بنزینی، معمولا از موتور برق گازوئیلی در باغ استفاده می‌کنند. در انتخاب سوخت دستگاه خود حتما به ملاحظات مربوط به تهیه‌ی سوخت دقت فرمایید. در صورتی‌که دسترسی به سوخت گازوئیل برای شما و در محل باغ شما، مشکل می‌باشد، بهتر است انتخاب خود را به بنزین تغییر دهید. با توجه به قیمت گازوئیل و همچنین بالاتر بودن راندمان موتور گازوئیلی نسبت به بنزینی، انتخاب موتور برق دیزل برای استفاده در باغ، انتخاب هوشمندانه‌تری می‌باشد. هم‌چنین هزینه تعمیر و نگهداری مدل دیزلی نسبت به سایر مدل‌ها کم‌تر می‌باشد.

حجم باک موتور برق انتخابی برای باغ

با توجه به اینکه معمولا استفاده از موتور برق در باغ به صورت طولانی مدت می‌باشد، بهتر است در انتخاب موتور برق با حجم باک بزرگ‌تر، دفت نمایید. معمولا به منظور پر کردن مجدد باک دستگاه نیاز است تا زمانی دستگاه خاموش شده تا خنک شود. سپس به صورت ایمن باک آن را پر نمایید. هر چه باک دستگاه بزرگ‌تر باشد و حجم بیشتری از سوخت را ذخیره نمایید، کار شما برای تامین ۲۴ ساعته‌ی انرژی الکتریکی باغ، راحت‌تر می‌باشد.

نوع استارت موتور برق در باغ

در صورتی که دسترسی به صورت ۲۴ ساعته به موتور برق وجود ندارد و این دستگاه به صورت بکاپ در مدار باغ شما وجود دارد، بهتر است به شکل استارت و روشن کردن آن دقت کنید. نوع اتوماتیک می‌تواند در این شرایط انتخاب بهتری برای شما باشد. برای آشنایی بیشتر با انواع روش روشن کردن موتور برق مقاله‌ی مرتبط در سایت ما را مطالعه فرمایید.

شخص در حال هندل زدن برای روشن کردن موتور برق در باغ

صدای موتور برق در باغ

این پارامتر از اهمیت کمتری در انتخاب موتور برق برای باغ برخوردار است. معمولا با توجه به فضای باغ، وجود نویز موتور برق در حین کارکرد افراد کمتری را آزار می‌دهد. با این حال بهتر است فضای کارکرد دستگاه را از محل زندگی افراد در باغ تا حد امکان دور کنید. روش‌های متفاوتی برای کاهش صدای موتور برق وجود دارد. استفاده از صداخفه‌کن و همچنین قرار دادن دستگاه داخل کانوپی، از بهترین روش‌ها بوده و تا ۸۰ درصد باعث کاهش صدای نویز موتور برق در حین کارکرد می‌شود.

کانوپی برای موتور برق در باغ

آلودگی هوای تولیدی توسط موتور برق در باغ

با توجه به نوع موتور برق انتخابی از نظر سوخت مصرفی، حجم آلودگی ایجاد شده در خروجی متفاوت می‌باشد. در هر صورتی بهتر است نسبت به حجم آلودگی در قسمت اگزوز موتور برق قبل از خرید آن دقت کنید. همچنین در زمان نصب نیز به چگونگی وزش باد در باغ و چگونگی نصب دستگاه به منظور خروج راحت‌تر دود از اگزوز توجه کامل را داشته باشید.


شرایط نگهداری و محل استفاده از موتور برق در باغ

به منظور افزایش راندمان دستگاه در حین کارکرد باید به شرایط نگهداری آن در زمان استراحت و شرایط استفاده از موتور برق در زمان کارکرد توجه زیادی نمود. در این بخش لیستی از اقدامات ضروری و مهم برای استفاده‌ی بهتر و طولانی‌تر از دستگاه لیست شده است:

  • بهتر است از تابش مستقیم نور خورشید بر روی دستگاه جلوگیری کنید.
  • میزان رطوبت رسیده به موتور برق را کنترل نمایید.
  • تعویض فیلتر‌ روغن و هوا را به صورت دوره‌ای انجام دهید.
  • از سوخت باکیفیت استفاده کنید.
  • بازدید دستگاه را قبل از استفاده، در حین استفاده و بعد از آن به صورت دقیق انجام دهید.
  • به دستگاه، فشار همیشگی و صد در صدی وارد نکنید. میزان مصرف را در حد ۸۰ درصد توان نامی خروجی دستگاه کنترل نمایید.
  • انتخاب کانوپی استاندارد در طول عمر مفید دستگاه موثر است.
  • به منظور سیم‌کشی از دستگاه تا مصرف کننده‌ها از کابل با کیفیت استفاده کنید.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید: