خرید و مشاوره فنی: 33554409-026

موتور برق مناسب برای یخچال

موتور برق مناسب برای یخچال

فهرست مطالب

در زمان قطعی شبکه برق، یکی از راه‌های جایگزین برای تامین برق مصرفی وسایل، موتور برق می‌باشد. موتور برق‌ها از سوخت و احتراق انرژی‌های فسیلی اقدام به تولید انرژی الکتریکی می‌نمایند. مولد‌های برق با توجه به سوخت مصرفی، توان تولیدی و کاربرد آن‌ها در دسته‌بندی‌های مختلف قرار می‌گیرند. در ایران با توجه به دسترسی آسان به سوخت بنزین، موتور برق بنزینی بهترین گزینه برای خریداران می‌باشد. یکی دیگر از انواع موتور برق که در مناطق شهری کاربرد فراوان دارد، موتور برق گازی می‌باشد. 

با توجه به دسترسی آسان به شبکه‌ی توزیع گاز در بیشتر نقاط ایران و مخصوصا در شهر‌ها، قیمت مناسب گاز شهری در ایران و هم‌چنین صدای کم موتور برق‌های گازسوز، این مولدهای انرژی، کاربرد فراوانی به عنوان برق پشتیبان برای وسایل خانگی پیدا کرده‌اند.

در این مطلب در مورد انتخاب موتور برق مناسب برای یخچال صحبت خواهیم کرد.

استفاده از موتور برق بنزینی برند هیوندای جهت روشن کردن یخچال

گزینه‌های مهم در انتخاب موتور برق برای یخچال

توان یخچال برای انتخاب موتور برق

مهم‌ترین پارامتر تاثیرگزار در انتخاب ژنراتور برق برای راه‌اندازی یخچال، توان مصرفی یخچال در لحظه‌ی استارت و هم‌چنین در حالت کارکرد طولانی مدت می‌باشد. یخچال و فریزر نیز مانند بسیاری دیگر از وسایل دارای موتور، توان مصرفی لحظه‌ی شروع به کار آن‌ها بالاست. معمولا در انتخاب موتور برق مناسب برای یخچال، توان لحظه‌ی استارت مبنای محاسبات قرار داده می‌شود. بعد از شروع به کار دستگاه و گذشت مدت زمان مناسب، مصرف برق یخچال به حالت نرمال می‌رسد.

سایز یخچال به همراه برند تولید کننده، آب بندی لاستیک‌های اطراف آن، طول عمر دستگاه و سلامت یخچال از مهم‌ترین پارامترهایی هستند که توان لحظه‌ی استارت و بعد از آن را تحت تاثیر قرار می‌دهند. به منظور بدست آوردن توان مصرفی یخچال بهتر است از آمپرمتر استفاده شود. 

در صورت عدم دسترسی به آمپرمتر می‌توان از برگه‌ی اطلاعات فنی یخچال که معمولا در داخل آن و به دیواره چسبانده شده است، استفاده نمود. اگر این برگه نیز در دسترس نباشد، می‌توانید از جدول زیر به منظور بدست آوردن توان مصرفی یخچال خود استفاده نمایید. لازم به ذکر است که اعداد موجود  در جدول حدودی هستند.

توان مصرفی انواع یخچال و فریزر
مدل یخچالتوان استارتتوان مصرفی
یخچال هتلی و مسافرتی۳۵۰ وات۱۰۰ وات
یخچال استاندارد خانگی۱۲۰۰ وات۴۰۰ وات
یخچال بزرگ خانگی۲۵۰۰ وات۸۰۰ وات
یخچال ساید بای ساید۳۵۰۰ وات۱۲۰۰ وات
یخچال فروشگاهیاز ۵۰۰۰ وات به بالااز ۱۵۰۰ وات به بالا
موتور برق مناسب برای یخچال

سوخت مصرفی موتور برق برای راه اندازی یخچال

همانطور که در بالا توضیح دادیم، در صورت دسترسی به گاز شهری، انتخاب موتور برق گازی نسبت به سایر مدل‌ها دارای اولویت می‌باشد. با این حال در انتخاب نوع مولد انرژی از نظر سوخت، دست شما باز می‌باشد. انواع ژنراتور برق در توان‌های مورد نیاز برای یخچال موجود می‌باشند.

صدای موتور برق برای راه اندازی یخچال

قطعا صدای کارکرد مولد برق در انتخاب مدل مورد نظر تاثیرگزار می‌باشد. البته با قرار دادن دستگاه در خارج از منزل می‌توان صدای نویز دستگاه را از محیط زندگی حذف کرد. قرار دادن موتور برق در بالکن و در قسمت سایه گزینه‌ی مناسبی می‌باشد. در این حالت گازهای خروجی دستگاه نیز در فضا پخش شده و کارکرد مولد برق با راندمان بالا ادامه خواهد یافت.

سایز مولد برق مناسب برای یخچال

متراژ بسیاری از واحد‌های مسکونی در فضای شهری کوچک می‌باشد. از این رو و با توجه به محل نصب مولد برق، سایز دستگاه انتخاب شده می‌تواند بسیار مهم باشد. در برخی موارد تنها انتخاب برای خریداران، موتور برق کیفی خواهد بود. این دست از مولدهای انرژی با توجه به سایز، میزان صدا، راندمان کار، مصرف سوخت و ... بهترین انتخاب برای استفاده در فضای شهری می‌باشند. تنها نکته‌ی منفی این دستگاه‌ها قیمت بالای آن‌ها نسبت به سایر مولدها می‌باشد.

برند و شرایط گارانتی دستگاه

انتخاب برند با کیفیت موجب کارکرد بهتر دستگاه و عدم آسیب رسانی به مصرف کننده‌ها خواهد شد. در کنار برند تولید کننده، شرکت‌هایی که گارانتی و خدمات پس از فروش را ارائه خواهند داد نیز بسیار مهم می‌باشند. گارانتی معتبر باعث آرامش ذهن خریدار در هنگام انتخاب مدل دستگاه خواهد شد.

موتور برق مناسب برای یخچال

قیمت موتور برق مناسب برای یخچال

با توجه به ویژگی‌های مهمی که در بالا بیان شد، ارایه لیست قیمت برای انواع مولد برق امکان‌پذیر نمی‌باشد. از دیگر عوامل تاثیرگزار بر قیمت موتور برق مناسب یخچال می‌توان به تغییرات نرخ ارز اشاره نمود. 

به منظور دریافت مشاوره، استعلام قیمت انواع دستگاه و همچنین خرید مولد مورد نظر خود، با کارشناسان شرکت نیکا ژنراتور تماس بگیرید.

 

 

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید: