خرید و مشاوره فنی: 33554409-026

موتور برق مناسب برای سنگ فرز

استفاده از موتور برق بنزینی جهت راه اندازی سنگ فرز

فهرست مطالب

برش قطعات فلزی، ساب زنی و صیقل کاری و… از جمله فعالیت‌های رایج و کلیدی در پروژه‌های صنعتی است. هر آهنگری برای برش و تمیزکاری نهایی ساخته‌های خود باید از انواع دستگاه سنگ فرز استفاده کند؛ اما قطعاً در همه مکان‌ها و یا همه شرایط به نیروی برق شهری دسترسی نداریم. در این ‌صورت باید از یک دستگاه موتور برق توانمند استفاده کنیم. اما موتور برق مناسب سنگ فرز کدام است؟

موتور برق های مختلف جهت راه اندازی دستگاه سنگ فرز

سنگ فرز دستگاه پرتوانی نیست و در ساخت قوی‌ترین آنها نهایتاً از دینام 1.5 تا ۲ کیلو واتی استفاده شده ‌است. لذا در کل از دسته‌بندی تجهیزات پرمصرف فعالیت‌های کارگاهی محسوب نمی‌شود. با این ‌وجود برای کار با انواع سنگ فرز باید از موتور برق‌ بنزینی و یا دیزلی استفاده کنید. توجه کنید که تمامی مدل‌های سنگ فرز از نوع تکفاز صنعتی هستند.

جدول مصرف برق سنگ فرز
مدل سنگ فرزتوان مصرفی ( وات)توان شروع به کار (وات)توان موتور برق ( کیلو وات)
مینی فرز500 الی 70010001.2
مینی فرز صنعتی110015002.5
فرز متوسط125017002.5
فرز سنگبری200025003
فرز آهنگری250030003.5

توان موتور برق مناسب سنگ فرز

برای طراحی و ساخت انواع سنگ فرز عموماً از موتورهای الکتریکی در محدوده توان ۱ الی ۲ کیلو وات استفاده ‌شده است. قاعدتاً هر اندازه ابعاد سنگ فرز بزرگتر باشد، به ‌دلیل بهره‌مندی از موتور سنگین‌تر با قدرت عملیاتی بالاتر نیز کار خواهد کرد. توان موتور برق مناسب سنگ فرز را با توجه به مقدار ظرفیت دینام این دستگاه و مقدار جریان کشی آن محاسبه می‌کنند. بر این اساس انواع مولد برق مناسب سنگ فرز در مدل‌های بنزینی و یا دیزلی در سطح توان موتور برق 1 کیلو وات الی موتور برق 3.5 کیلو وات قرار دارد. این میزان توان، در مدل‌های سبک کارگاهی و خانگی قرار می‌گیرد.

استفاده از سنگ فرز جهت برش زدن سطح فلزی

ویژگی موتور برق مناسب سنگ فرز

مهمترین ویژگی که در خرید دستگاه مناسب جهت تامین برق سنگ فرز در نظر گرفت، توجه به توان مصرفی فرز و انتخاب مولد برق بر این اساس می‌باشد. با این ‌وجود لازم است تا در کنار تطابق توان دستگاه با ژنراتور، برخی دیگر از آیتم‌ها را مورد توجه قرار بدهید.

مانورپذیری، شرایط جابه‌جایی ساده، به ‌همراه طراحی با استفاده از شاسی مقاوم و البته بهره‌مندی از قطعات فنی مرغوب، در انتخاب موتور برق مناسب سنگ فرز نیز تأثیرگذار هستند. در کل توصیه می‌کنیم که در این انتخاب به موارد زیر توجه کنید:

توجه به نوع آلیاژ

توصیه می‌کنیم که برای تهیه موتور برق از نمونه‌های مرغوب که توانایی تأمین راندمان بالایی دارند، استفاده کنید. تمام دستگاه‌های طراحی ‌شده بازار نمی‌توانند ظرفیت کافی جهت کار قدرتمند و جریان کشی بالای سنگ فرزها را تأمین نمایند. در عین ‌حال مدل‌های نامرغوب در فضاهای صنعتی به ‌سرعت مستهلک شده و دیگر کارایی لازم را ندارند. از این ‌رو توصیه می‌کنیم که مولد برق از نوع سیم پیچ تمام مس برای کار با انواع سنگ فرز تهیه گردد. این مدل‌های تمام مسی با راندمان بالایی کار نموده و  ظرفیت کافی جهت حضور در فضاهای کارگاهی را دارند.

تعداد زیادی موتور برق در توان ها و کیلووات های مختلف با کیفیت بالا، برند ارما و سنترال پاور

داشتن خدمات پس‌ از فروش

فعالیت‌های کارگاهی شوخی‌بردار نیستند. قطعاً علاقه ندارید تا به ‌علت خرابی موتور برق و یا عدم تأمین قطعات یدکی، فعالیت حرفه‌ای شما تحت تأثیر قرار گیرد. خدمات پس ‌از فروش، برگ برنده استفاده از موتور برق در فعالیت‌های کارگاهی است. چرا که خرابی و استهلاک قطعات در اثر کارکرد طولانی ‌مدت اجتناب ناپذیر است. در این ‌صورت به خدمات کافی پس ‌از فروش نیاز دارید تا به ‌راحتی قطعات مستهلک ‌شده دستگاه را تهیه کرده و حتی برای کارکرد دائمی و تعمیرات سریع و بهبود فعالیت‌های کارگاهی آماده باشید.  

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید: