خرید و مشاوره فنی: 33554409-026

موتور برق مناسب ماینر

استفاده از موتور برق جهت روشن کردن دستگاه ماینر

فهرست مطالب

استخراج رمز ارزها در حال حاضر به یکی از بهترین روش‌های درآمدزایی از طریق اینترنت تبدیل شده‌ است. همین بازار پویا کافی است تا عده‌ای برای استخراج رمز ارز دست ‌به ‌کار شوند و اقدام به نصب و راه‌اندازی چندین ماینر نمایند. مصرف برق ماینرها نسبت به وسایل دیگر مقداری بالاتر می‌باشد و باید برای راه‌اندازی اصولی آنها به فکر چاره‌ای بود. 

خیلی‌ از افراد از موتور برق برای راه‌اندازی ماینرها استفاده می‌کنند. در این صورت چندین سوال پیش می‌آید، موتور برق مناسب ماینرها کدام است؟ و میزان مصرف برق ماینرها چه میزان است؟

در این مقاله به جزئیات کامل این موضوع پرداخته و از روش‌های محاسبه کردن مصرف برق ماینرها تا پیدا کردن موتور برق مناسب ماینر صحبت خواهیم کرد.

محاسبات مصرف برق ماینر

برای استخراج رمز ارزها باید از ماینرها استفاده کنیم؛ اما چرا مصرف برق این تجهیزات چالش ‌برانگیز است؟ موضوع از حجم بالای پردازش ماینرها آغاز می‌شود. این پردازش آن‌قدر سنگین است که ماینرها به توان الکتریکی بالایی نیاز پیدا می‌کنند. به ‌این ‌ترتیب میزان برق مصرفی افزایش پیدا می‌کند و ممکن است مقدار هزینه برق از سود حاصل از راه‌اندازی ماینر بیشتر بشود.

مصرف برق ماینرها با یکدیگر متفاوت است. ماینرهای قدیمی مصرف بسیار بالایی دارند؛ اما ماینرهای مدرن را با پردازشگرهای قوی‌تری ساخته‌اند که مصرف آنها بسیار کمتر است. در عین ‌حال همه ‌چیز به قدرت پردازش ماینر بستگی دارد. تا جاییکه مصرف برق ماینرها از 800 وات تا چند کیلو وات متغیر است.

موتور برق ایده آل جهت ماینینگ

 از آنجا که هزینه مصرف برق شهری به شکل تصاعدی افزایش پیدا می‌کند، راه‌اندازی ماینر با برق شهری صرفه اقتصادی ندارد. این در حالی است که به ‌راحتی می‌توانیم با نصب و راه‌اندازی یک موتور برق ساده کل نیاز مجموعه به برق را تامین کنیم. 

نحوه راه اندازی دستگاه ماینر توسط موتور برق بنزینی

موتور برق مناسب برای ماینر کدم است؟

برای پیدا کردن موتور برق مناسب ماینر در قدم اول لازم است تا میزان مصرف برق ماینر را مشخص نمایید، با توجه به مدلی که در ایران مصرف بالایی دارد شروع می‌کنیم یعنی مدل L3 Plus که اکثر افراد از این مدل استفاده می‌کنند.

 این مدل از چند سری با پردازشگر‌های مختلف از توان 800 وات تا 1050 وات مصرف برق تولید و عرضه شده است. شما برای بدست آوردن توان موتور برق کافی است میزان مصرف برق ماینرها را با هم جمع نمایید، اگر از  پد و فن برای خنک کردن سیستم استفاده می‌نمایید باید میزان مصرف برق آن‌ها را نیز در محاسبات خود اعمال نمایید. اگر شما تعداد 5 عدد ماینر L3 Plus با توان 1050 وات را تهیه کرده باشید با توجه به وجود فن،  به یک موتور برق 8.5 کیلووات نیاز خواهید داشت. 

مقایسه مصرف برق ماینر با لوازم خانگی

آیا مصرف برق ماینرها در حد لوازم خانگی است؟ آیا می‌توان مقایسه ملموسی انجام داد؟ جواب بله است. اگر یک ماینر با توان مصرفی 1500 وات داشته باشید این میزان تقریبا با میزان مصرف برق یک هیتر برابر است. یا ماینر با توان 800 وات با یک پمپ آب خانگی توان 1 اسب برابری می‌کند.

اگر مقداری به جلوتر پیش برویم، مصرف برق ماینرهای بزرگتر با توان 2500 وات با تجهیزات کارگاهی نظیر سنگ فرز  یکسان است و هر دو به یک میزان برق مصرف می‌نمایند.

استفاده از موتور برق جهت روشن نمودن تجهیزاتی همچون سنگ فرز، ماینر، یخچال

مصرف برق ماینرهای مختلف

در سطح بازار از انواع ماینر در توان‌های گوناگون برای تولید رمز ارزها استفاده می‌کنند. تکنولوژی ساخت ماینرها در حال تغییر و تحول است و همه ساله نسل جدیدی از این وسایل پردازش الکترونیکی و البته پرمصرف تولید می‌شود. خوشبختانه تکنولوژی‌های نوین در کاهش مصرف برق ماینرها تأثیرگذار بوده؛ اما هنوز هم به‌ عنوان وسیله الکتریکی پرمصرف شناخته می‌شوند. برای پیدا کردن توان مصرفی ماینرها کافی است اطلاعات درج شده در مشخصات فنی آنها را ارزیابی کنید.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید: