خرید و مشاوره فنی: 33554409-026

موتور برق مناسب برای مسافرت یا کمپینگ

استفاده از موتوربرق گازی جهت روشن کردن وسایل در کمپینگ

فهرست مطالب

ویژگی های موتور برق مناسب جهت مسافرت

تجهیزات الکتریکی بخش پررنگی از زندگی عادی ما را تشکیل می‌دهند. خصوصاً که با انواع وسایل شارژ شونده سروکار داریم. قطعاً در مسافرت‌ها و یا محل‌های برگزاری کمپینگ باید جمع بزرگی از انواع تجهیزات الکتریکی شارژی و حتی روشنایی را راه‌اندازی کنیم. برای چنین شرایطی به موتور برق کارآمد نیاز داریم؛ اما موتور برق مناسب کمپینگ کدام است؟ و چه ویژگی‌هایی دارد؟

موتور برق مناسب کمپینگ باید طراحی سبک، کوچک با قابلیت حمل‌ونقل ساده داشته باشد. در غیر این ‌صورت چطور می‌خواهیم یک مولد بزرگ و سنگین را در مسافرت‌ها و محل‌های برگزاری کمپینگ جابجا کنیم. این در حالی است که کم ‌صدا بودن با قابلیت تأمین توان جهت روشنایی و راه‌اندازی تجهیزات شارژی از معیارهای اصلی است. از مدل‌های اینورتری و یا مدل‌های سبک بنزینی برای این منظور استفاده می‌کنند. ویژگی‌های موتور برق مناسب کمپینگ به‌ قرار زیر است.

موتور برق در رنج های مختلف جهت روشنایی در چادر

شرایط مسافرت کاملاً متفاوت از نیازهای خانگی، کارگاهی و فروشگاهی است. در مسافرت‌ها به حضور مولدهایی که به‌ راحتی جابه‌جا می‌شوند و یا کم‌حجم هستند، نیاز داریم. به ‌هر حال قرار نیست تا یک موتور برق بزرگ و خیلی سنگین را تا محل برگزاری کمپینگ جابجا کنید. این در حالی است که مولد برق مورد نظر باید توانایی تولید برق با شرایطی ایده‌آل را داشته باشد. در غیر این ‌صورت هرگز نمی‌توانیم از مولدی با ولتاژ متغیر و نامیزان جهت راه‌اندازی تجهیزات حساس الکتریکی و یا شارژی استفاده کنیم. در کل مهمترین ویژگی‌ها برای تهیه موتور برق مناسب کمپینگ به ‌قرار زیر است:

بی‌صدا بودن

 سایلنت بودن فاکتور اصلی طراحی موتور برق مناسب برای کمپینگ است. واقعاً چطور می‌خواهید با دستگاهی که سروصدای زیادی دارد، در محیط‌های مسافرتی، کمپینگ‌ها و… حاضر باشید؟ کم ‌صدا بودن باعث می‌شود تا برنامه‌های مسافرتی ما و حتی برگزاری اردوهای کمپینگ ما با نهایت ظرافت انجام شود. برای این منظور تنوع کاربردی از مولدهای برق کیفی یا همان اینورتری طراحی ‌شده است. در این مولدهای کوچک مسافرتی تکنولوژی تولید جریان برق از طریق تبدیل ولتاژ AC به DC و بالعکس انجام می‌شود. این تکنیک برای طراحی مولدهای کوچک، کم ‌صدا با قابلیت تولید ولتاژ در عملکردی آرام مناسب ‌است.

وزن کم

سبک‌ وزن بودن یکی دیگر از فاکتورهای کلیدی برای طراحی و استفاده از مولد برق مناسب کمپینگ است. به ‌هر حال هرگز نمی‌توانیم یک مولد بزرگ و سنگین را با خودمان حمل کنیم و به مکان‌ها با دسترسی دشوار برسانیم. البته وزن موتور برق مسافرتی کاملاً وابسته به مقدار توان و ظرفیت موتور آن دارد. این دستگاه‌ها معمولاً در محدوده توان 0.8 الی ۲.۲ کیلو وات هستند که وزنی در حدود ۳ الی ۱۰ کیلوگرم دارند. قاعدتاً باید مقدار وزن را با توجه به مقدار ظرفیت اسمی آن محاسبه کنید.

استفاده از موتور برق جهت روشن کردن وسایل مختلف هنگام مسافرت

سوخت مصرفی قابل دسترس

سوخت مصرفی موتور برق معیار کلیدی است که شرایط شما در کمپینگ‌ها را معین خواهد کرد. این سوخت باید به ‌سادگی در دسترس باشد. قاعدتاً دستگاه‌هایی که با سوخت‌های خاص مثلاً گازوئیل کار می‌کنند، دردسرهایی به‌ دنبال دارند. چرا که به ‌راحتی نمی‌توانیم چنین سوختی را تأمین کنیم. اما مدل‌های بنزین سوز کاملاً ایده‌آل هستند. بنزین در دسترس‌ترین نوع سوخت است که به ‌راحتی می‌توانید آن را تهیه کنید. حتی جابه‌جایی و نگهداری بنزین نیز ساده است. لذا در هنگام انتخاب موتور برق مناسب مسافرت حتماً به نوع سوخت و در دسترس بودن آن توجه کنید.

داشتن قدرت مناسب

 از یک موتور برق کمپینگ چه انتظاری دارید؟ انتظار شما وابسته به نوع مصرف‌ کنندگان شما در کمپینگ است. قاعدتاً در یک کمپینگ ساده باید برای روشنایی اقدام کنید. در عین ‌حال قرار است تا برخی از وسایل شارژ شونده را راه‌اندازی کنید. در کل تجهیزات مسافرتی در فهرست وسایل کم توان برقی قرار می‌گیرند؛ اما به‌ هر حال وقتی اعضای کمپینگ بزرگتر شده و از تجهیزات بیشتری استفاده می‌کنید، لازم است تا از مولدی با توان بالاتر استفاده نمایید. انواع مولد برق مناسب کمپینگ در توان 0.8 الی ۲.۲ کیلو وات طراحی شده‌اند.

کم مصرف بودن

 هر گز نمی توانیم از مولدی که مصرف بالایی دارد در کمپینگ‌ها استفاده کنیم. دلیل آن نیز خیلی ساده است، زیرا در کمپینگ و یا مسافرت قادر به حمل سوخت زیادی نیستیم. در عین ‌حال قرار است تا این موتور برق برای مدت طولانی مثلاً یک شب کامل و حتی چند روز پی‌درپی کار کند. به ‌این ‌ترتیب کم ‌مصرف بودن معیار جدی است تا شرایط کار در مدت زمان طولانی فراهم شود. همچنین دقت کنید که وقتی موتور برقی کم مصرف تهیه می‌کنید، قاعدتاً حجم سوخت کمتری را جابه‌جا خواهیم کرد.

سایز کوچک و کیفی

سایز مهمترین فاکتور برای انتخاب دستگاه جهت تامین برق کمپینگ است. سایزهای بزرگ که سنگین‌ وزن هستند را نمی‌توانیم به‌ راحتی در شرایط مسافرتی و حتی مکان‌های کمپینگ راه‌اندازی کنیم. هر اندازه مولد برق کوچکتر باشد، شرایط حمل‌ونقل و جابجایی آن در مکان‌های مختلف ساده‌تر است. همچنین کم‌حجم بودن باعث می‌شود تا به‌ راحتی قادر باشیم دستگاه را در فضای محدود صندوق عقب خودروها جابجا کنیم. از طرفی این مدل‌ها را به شکل کیفی طراحی می‌کنند. به ‌این ‌ترتیب هر مولد کوچک اینورتری را می‌توانیم به مانند یک کیف دستی ساده جابجا کنیم. شرایطی که قطعاً در هنگام خرید موتور برق مناسب کمپینگ مورد توجه افراد هوشمند قرار می‌گیرد.

موتور برق کیفی جهت استفاده در مسافرت و چادر زدن

  

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید: