خرید و مشاوره فنی: 33554409-026

موتور برق مناسب برای روشن کردن بتونیر

استفاده از موتور برق جهت تامین برق دستگاه بتونیر

فهرست مطالب

موتور برق مناسب بتونیر کدام است؟

بتونیر دستگاه استراتژیک در عموم پروژه‌های عمرانی است. از این دستگاه برای تولید سریع و با کیفیت بتن استفاده می‌کنند. قاعدتاً در صورت دسترسی به برق شهری و یا صنعتی استفاده از میکسر بتن‌های برقی ساده است؛ اما در مناطق محروم از نیروی برق باید به فکر تهیه موتور برق مناسب بتونیر باشیم.

موتور برق مناسب بتونیر را با توجه به نوع میکسر بتن، ظرفیت دیگ و نوع موتور الکتریکی آن انتخاب می‌کنند. قاعدتاً مقدار توان مصرفی میکسرهای کوچک ۲۵۰ لیتری با مدل‌های سنگین ۴۰۰ لیتری متفاوت است. در عین ‌حال لازم است تا به نوع تک‌فاز و یا سه فاز بودن آن نیز توجه شود. این در حالی است که لازم است تا به فاکتورهای کلیدی دیگری از قبیل نوع سیم‌پیچ، برند سازنده دستگاه و قابلیت‌های کاربردی آن از نوع عمومی و یا صنعتی نیز توجه شود.

استفاده از بتونیر و موتور برق جهت ساخت ساختمان

مصرف برق بتونیر

معیار اصلی ما برای انتخاب موتور برق مناسب بتونیر، نوع موتور الکتریکی کار شده ‌است. قاعدتاً لازم است تا نوع موتور برق را با توجه به مقدار مصرف برق دستگاه بتونیر تعیین کنیم. مصرف برق بتونیر نیز با توجه به ظرفیت موتور الکتریکی آن محاسبه می‌شود. به ‌این ‌ترتیب مصرف برق دستگاه تحت تأثیر توان موتور الکتریکی است که معیار اصلی جهت انتخاب موتور برق مناسب بتونیر است.

مصرف برق بتونیر ۲۵۰ لیتری

 بتونیرهای ۲۵۰ لیتری کوچکترین سایز کارگاهی از دستگاه میکسر بتن است که در مدل‌های برقی با استفاده از موتور الکتریکی تکفاز ساخته شده ‌است. در مدل‌های برقی این دستگاه از موتور الکتریکی ۳ اسب بخار معادل ۲.۲ کیلو وات استفاده ‌شده است. این موتور برای کارکرد به حداقل جریان برق ۵ آمپری نیاز دارد. البته توجه کنید که مقدار مصرف برق بتونیر ۲۵۰ لیتری با در نظر گرفتن دیگ پر از مصالح محاسبه می‌شود تا به ‌این ‌ترتیب مطمئن باشیم که حداکثر جریان مصرفی دستگاه را برای انتخاب موتور برق در نظر گرفته‌ایم.

دستگاه بتونیر جهت ساخت بتن در مقیاس های مختلف

مصرف برق بتونیر ۴۰۰ لیتری

بتونیرهای ۴۰۰ لیتری نیز در جمع مدل‌های صنعتی و کارگاهی قرار می‌گیرند. این میکسر بتن‌های ۴۰۰ لیتری را در تمامی مدل‌های موتور بنزینی و یا دیزلی و البته برقی طراحی می‌کنند. در عین ‌حال مدل‌های برقی آن از ۲ تیپ الکتروموتورهای تک‌فاز و یا سه فاز برخوردار هستند. برای طراحی این دستگاه نیز از موتورهای الکتریکی ۳ اسب بخار از نوع سه فاز استفاده‌ شده است. به ‌این ‌ترتیب حین فعالیت برای تولید بتن جریانی معادل با ۵ آمپر را مصرف می‌کند.

موتور برق مناسب برای روشن کردن بتونیر

برای انتخاب موتور برق مناسب بتونیر لازم است تا مقدار جریان برق مصرفی دستگاه را بررسی کنید. در این‌باره لازم است تا فاکتورهای مهم دیگری را مد نظر داشته باشید. از قبیل:

نوع سیم‌پیچ مسی باشد

 توصیه می‌کنیم که از موتور برق‌هایی با سیم پیچ تمام مس برای کوپل شدن با انواع بتونیر استفاده کنید. میکسر بتن‌ها حتی در کوچکترین سایز از جمله ماشین‌آلات صنعتی هستند که مقدار توان مصرفی بالایی دارند. تنها موتور برق‌های تمام مس می‌توانند با راندمان مطلوب فعالیت کرده و در اثر فشار بالا راه‌اندازی بتونیر، راندمان کار مناسبی را پوشش می‌دهند. این مدل‌های تمام مس جریان باثبات‌تر و طول عمر مفید بیشتری دارند.

موتور برق برند چمپیون مشکی رنگ، سیم پیچ مس

برند معتبر خریداری شود

 در حین انتخاب موتور برق مناسب بتونیر حتماً به برند سازنده دستگاه توجه کنید. در هر صورت لازم است تا این موتور برق را از محصول برندهای اصلی بازار تهیه کنید. قطعاً در محیط کارگاهی برای راه‌اندازی سریع، مطمئن و کارکرد طولانی ‌مدت به انواع بتونیر نیاز دارید. لذا مهم است که موتور برق مطمئن با قابلیت کارکرد جان‌ سخت و توان فعالیت در محیط‌های سخت کارگاهی را تهیه کنید. تنها برندهای مطمئن و معتبر بازار محصول مطمئن و جان‌ سخت مناسب حضور در فضاهای سخت کارگاهی را دارند.

موتور برق دارای خروجی صنعتی باشد

خروجی صنعتی فاکتور کلیدی برای انتخاب موتور برق مناسب بتونیر است. انواع بتونیر، از مدل‌های تک‌فاز و یا سه فاز در هر ظرفیتی، سری ماشین‌آلات با کارکرد صنعتی هستند. بنابراین برای تأمین برق آنها به جریان صنعتی نیاز داریم. موتور برق‌های ساختمانی نمی‌توانند چنین جریانی را پوشش دهند. این در حالی است که برای طراحی موتور برق‌های حرفه‌ای از قابلیت خروجی‌های صنعتی استفاده ‌شده است که جریانی پایدار، با ولتاژ ثابت و البته مناسب راه‌اندازی موتورهای صنعتی را تولید می‌کنند.

توجه به نوع سوخت دستگاه

 در حین انتخاب موتور برق مناسب بتونیر حتماً به نوع سوخت مصرفی دستگاه توجه کنید. این موتور برق را در مدل‌های گازی، بنزینی و دیزلی طراحی می‌کنند. قاعدتاً مدل‌های گازی مناسب فعالیت شما جهت راه‌اندازی بتونیر نیستند. بنابراین بهتر است تا از میان مدل‌های بنزینی و یا دیزلی دستگاه ایده‌آل خود را تهیه کنید. در این ‌میان به ‌جهت کارکرد طولانی ‌مدت برای حضور در کارگاه‌های دورافتاده با دسترسی دشوار که لازم است تا تعداد قابل‌ توجه سوخت را ذخیره کنید، استفاده از مولدهای دیزلی را توصیه می‌کنیم.

عدم استفاده هم‌زمان موتور برق برای بتونیر و تجهیزات

در هر صورت و با توجه به جریان مصرفی بتونیرها برای خرید موتور برق مناسب دست ‌به ‌کار شوید. اما لازم است تا توان موتور برق را اندکی بالاتر از حداکثر جریان مصرفی دستگاه بتونیر محاسبه کنید. با این ‌وجود توصیه شده ‌است که در حین کارکرد دستگاه بتونیر از موتور برق برای فعال کردن دیگر تجهیزات الکتریکی استفاده نکنید. چرا که جریان راه‌اندازی و عملکرد بتونیر در هر شرایطی آن‌قدر زیاد است که بهتر است تا از تمام توان موتور برق برای راه‌اندازی بهینه دستگاه بتونیر استفاده کنید. به ‌این ‌ترتیب فشار کمتری به موتور برق وارد شده و طول عمر مفید دستگاه افزایش پیدا می‌کند.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید: