خرید و مشاوره فنی: 33554409-026

موتور برق 8.5 کیلو وات

موتور برق 8.5 کیلو وات

      مرتب‌سازی محصولات:

    • پیش‌فرض
    • ارزان‌ترین
    • گران‌ترین
    • جدید‌ترین
    • پرفروش‌ترین
    • پربازدیدترین
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5

    فهرست مطالب

    در مواقع قطعی برق و یا عدم دسترسی به شبکه توزیع، از ژنراتور برق یا به اصطلاح عامه، موتور برق استفاده می‌شود. این وسیله‌ی کاربردی از احتراق انواع سوخت‌های فسیلی اقدام به تولید انرژی مکانیکی نموده و توسط بخش ژنراتور آن، انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند. در ایران با توجه به دسترسی آسان به تامین سوخت بنزین، موتور برق بنزینی پرکاربردتر بوده و طرفداران بیشتری نیز دارد. 

    در این مطلب قصد داریم تا در مورد یکی از انواع موتور برق که بیشتر در راه‌اندازی تجهیزات صنعتی سیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، مطالبی را در اختیار شما قرار دهیم. موتور برق ۸.۵ کیلو وات با توجه به رنج توان تولیدی آن بیشتر در راه‌اندازی انواع دستگاه‌های نیمه صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    موتور برق 8.5 کیلو وات چیست؟

    موتور برق 8.5 کیلو وات یا موتور برق 8000 وات به نوعی از مولد انرژی اطلاق می‌شود که توان خروجی تولیدی آن برابر با 8.5 کیلو وات می‌باشد. این توان در حالت تک‌فاز جریانی در حدود ۳۸ آمپر را تولید می‌کند. ذکر این نکته ضروری است که توان تولیدی ژنراتور‌های برق با واحد کاوآ بیان می‌شود. ولی در بین فروشندگان و خریداران به منظور محاسبات راحت‌تر برای انتخاب موتور برق مناسب، از واحد کیلو وات استفاده می‌شود.

    انواع موتور برق 8.5 کیلو وات

    با توجه به توان تولیدی این دسته از مولد‌های انرژی می‌توان انواع مختلف موتور برق از نظر سوخت مصرفی را در بازار مشاهده نمود. همانطور که در بالا بیان شد با توجه به دسترسی آسان بنزین در ایران موتور برق بنزینی 8.5 کیلو وات طرفداران بیشتری را دارد. ولی انواع موتور برق دیزل و موتور برق گازی نیز در این رنج توانی توسط شرکت‌های تولیدی، ساخته می‌شوند. 

    هم‌چنین از نظر نوع برق تولیدی، این دسته از ژنراتورها هم به صورت برق تک فاز و هم به صورت برق سه فاز تولید می‌گردند. موتور برق تک فاز 8.5 کیلو واتی حدود 38 آمپر جریان را تولید می‌کند. و در مقابل موتور برق سه فاز ۸.۵ کیلو وات توانایی تولید جریانی در حدود ۱۳ آمپر را دارا می‌باشد.

    موتور برق 8.5 کیلو وات

    کاربرد موتور برق 8.5 کیلو وات

    از مهم‌ترین کاربردهای موتور برق 8.5 کیلو وات می‌توان به راه‌اندازی و استفاده به عنوان منبع توان برای دستگاه‌های نیمه صنعتی و صنعتی پرتابل اشاره نمود. به کمک این ژنراتور می‌توان بالابر ساختمانی ۳۵۰ کیلویی، دستگاه‌های میکسر بتن با ظرفیت دیگ ۴۰۰ لیتر، دستگاه خاموت زن سایز بالا، دستگاه جوش برای جوشکاری‌های سنگین و ... را راه‌اندازی نمود.

    از دیگر کاربردهای معمول برای ژنراتور برق ۸.۵ کیلو وات راه‌اندازی کولر گازی می‌باشد. توان مصرفی کولر گازی در لحظه‌ی استارت معمولا بسیار بالا می‌باشد. از این رو راه‌اندازی اولیه سیستم سرمایشی با این مولد انرژی بسیار راحت بوده و پس از راه‌اندازی کامل کولر گازی، می‌توان سایر تجهیزات موجود را نیز به مولد متصل نمود.

    ویژگی‌های موتور برق 8.5 کیلو وات

    با توجه به کاربرد‌های خاص این دستگاه، ویژگی‌های خاصی نیز بر روی آن تعبیه می‌شود. وجود سیستم AVR یا تثبیت کننده ولتاژ خروجی این امکان را برای مصرف کننده ایجاد می‌کند که از موتور برق 8.5 کیلو وات برای راه‌اندازی تجهیزات حساس به تغییرات ولتاژی استفاده نماید. معمولا سیستم‌های کامپیوتری و دستگاه‌های دارای آداپتور به تغییرات ولتاژ حساس هستند. پس اگر برای دفتر اداری با تعداد زیاد کامپیوتر این مولد را خریداری می‌کنید، وجود سیستم AVR برای دستگاه شما ضروری می‌باشد.

    از دیگر ویژگی‌های دستگاه می‌توان به انواع خروجی برق بر روی پنل آن اشاره نمود. مهمولا ۲ عدد خروجی تکفاز و یک عدد خروجی ۱۲ ولت بر روی پنل وجود دارد. اگر موتور برق 8.5 کیو وات شما برق سه فاز تامین می‌کند، خروجی برق سه فاز نیز بر روی پنل موجود می‌باشد.

    موتور این دسته از مولدها به صورت تک سیلندر و ۲ سیلندر می‌باشند. موتور تمامی مدل‌ها به صورت چهارزمانه می‌باشند. از این رو مخزن روغن از باک سوخت جدا می‌باشد. در برخی مدل‌ها سنسور میزان روغن نیز وجود دارد. این سنسور به کاربر کمک می‌کند تا در صورت کاهش میزان روغن، به سرعت نسبت به این موضوع آگاه شده و از صدمات موتور جلوگیری به عمل آید.

    موتور برق‌های با توان بالا معمولا سایز بزرگ و وزن بالایی را نیز دارند. علاوه بر بخش‌های مختلف دستگاه، سوخت مصرفی نیز باعث افزایش بیشتر وزن دستگاه می‌گردد. از این‌رو در اکثر مدل‌ها شاهد وجود چرخ و دسته به منظور جابجایی راحت دستگاه می‌باشیم.

    موتور برق 8.5 کیلو وات

    صدای موتور برق 8.5 کیلو وات

    با توجه به رنج توان بالای این دستگاه معمولا صدای تولیدی موتور برق 8.5 کیلو وات زیاد می‌باشد. از این‌رو بهتر است قبل از خرید دستگاه نسبت به مکان راه‌اندازی آن دقت لازم را به عمل بیاورید. قرار دادن دستگاه در فضایی دور از منطقه‌ی زندگی افراد، استفاده از اتاقک سایلنت یا کانوپی، افزودن صدا خفه کن بر روی اگزوز دستگاه و ... مهمترین اقداماتی است که می‌توان در جهت کاهش صدای موتور برق انجام داد.

    موتور برق 8.5 کیلو وات

    قیمت موتور برق 8.5 کیلو وات

    پارامترهای تاثیرگزار برقیمت موتور برق 8.5 کیلو وات عبارتند از:

    • برند تولید کننده دستگاه
    • وجود و یا عدم وجود گارانتی
    • میزان صدای تولیدی دستگاه در حین کارکرد
    • نوع سوخت مصرفی دستگاه
    • نوع برق تولیدی دستگاه
    • امکانات موجود بر روی پنل دستگاه

    علاوه بر موارد بالا، تغییرات نرخ ارز و شرکت وارد‌کننده مولد برق، بر قیمت نهایی موتور برق 8.5 کیلو وات موثر می‌باشند. ما در مجموعه نیکا ژنراتور تلاش می‌کنیم تا بالاترین کیفیت را به همراه بهترین قیمت در اختیار خریداران محترم قرار دهیم. به منظور مشاوره، استعلام قیمت و خرید انواع موتور برق 8.5 کیلو وات با کارشناسان ما تماس بگیرید.

     

        مرتب‌سازی مقالات:

      • پیش‌فرض
      • جدید‌ترین
      • پربازدیدترین
      • بیشترین امتیاز

        جدید‌ترین مقالات:

      مشاهده مقالات بیشتر

      دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید: