خرید و مشاوره فنی: 33554409-026

هواکش موتور برق

هواکش موتور برق بنزینی به همراه قاب

      مرتب‌سازی محصولات:

    • پیش‌فرض
    • ارزان‌ترین
    • گران‌ترین
    • جدید‌ترین
    • پرفروش‌ترین
    • پربازدیدترین
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5

    فهرست مطالب

    همگی انواع موتور برق دارای مولد احتراق داخلی هستند که برای عملکرد بهینه نیاز به جریان پیوسته و پاکیزه هوای تازه دارند. برای این منظور از هواکش موتور برق استفاده ‌شده است.

    فیلتر موتور برق در مسیر هوای ورودی موتور قرار گرفته و وظیفه آن پاک‌سازی جریان هوا در مسیر احتراق موتور است. به‌ این‌ ترتیب از ورود ناخالصی‌ها به محفظه احتراق موتور جلوگیری خواهد شد. با این ‌وجود فیلتر موتور برق یک وسیله مصرفی است که در اثر کارکرد طولانی‌ مدت دستگاه دچار استهلاک خواهد شد. لذا لازم است تا پس‌ از مدتی برای تعویض و سرویس هواکش موتور برق اقدام کنید.

    ست هواکش موتور برق بنزینی

    انواع مدل فیلتر هوای موتور برق

    فیلتر موتور برق بخش کلیدی در کارکرد بهینه این دستگاه است. این هواکش وظیفه دارد تا حجم هوای تازه و پر از اکسیژن مورد نیاز پروسه احتراق موتور برق را تأمین نماید. قاعدتاً مولدهای گوناگون با توان‌های متنوع نیاز متفاوتی برای تأمین هوای مورد نیاز محفظه احتراق موتور دارند؛ اما در کل انواع هواکش موتور برق را با توجه به نوع مکانیزم بنزینی و یا دیزلی آنها تفکیک می‌کنند.

    فیلتر هوای موتور برق بنزینی

    موتورهای بنزین سوز طراحی ظریف و عملکرد دقیقی دارند. در پروسه احتراق آنها از شمع استفاده ‌شده است و در کل لازم است تا نسبت مخلوط شدن هوا و سوخت با دقت بالایی انجام پذیرد. انواع هواکش موتور برق بنزینی را به شکل تخصصی برای تأمین جریان هوای کافی با دقت اختلاط مناسب موتورهای بنزین سوز طراحی کرده‌اند. این نوع هواکش در جذب ناخالصی‌ها دقت خوبی دارد و در عین ‌حال حجم هوا را با شدت کافی تامین می‌کند.

    هواکش موتور برق بنزینی

    فیلتر هوای موتور برق گازوئیلی

    موتورهای گازوئیلی در ظرفیت برابر از قدرت بالاتری به نسبت از موتورهای بنزینی برخوردار هستند. این در حالی است که برای پروسه احتراق مولدهای گازوئیلی شرایطی از قبیل عملکرد شمع پیش ‌بینی نشده است. در این ‌صورت یک موتور گازوئیلی به حجم هوای غنی در مدت‌ زمان کوتاه نیاز دارد. فیلتر موتور برق گازوئیلی حساسیت فیلترهای بنزینی را ندارد؛ اما قادر است تا حجم هوای غنی را برای موتور برق تأمین نماید.

    فیلتر موتور برق گازوئیلی

    انواع فیلتر موتور برق بنزینی

    هواکش موتور برق در سایزهای گوناگون با توجه به توان مولد دسته‌بندی می‌شود. موتور برق‌های بزرگتر که توان الکتریکی بالاتری را تولید می‌کنند، از موتورهای حجیم‌تری برخوردار هستند. در نتیجه حجم هوای مورد نیاز این مولدهای بزرگ بیشتر است و باید از هواکش قوی‌تری استفاده کنیم. نوع طراحی و حتی اندازه هواکش ارتباطی با برند سازنده موتور برق ندارد و هواکش‌ها در توان‌های یکسان قابل نصب بر مولدها محصول برندهای مختلف بازار موجود هستند. این دسته‌بندی به قرار زیر است:

    فیلتر هوای موتور برق ۱ کیلو وات

    مولدهای ۱ کیلو وات سری کوچک با کاربرد سیار از انواع مولدهای بنزین سوز هستند. عموم این مدل‌های ۱ کیلو واتی را در کلاس مولدهای مسافرتی با قابلیت حمل‌ونقل ساده از نوع کیفی طراحی می‌کنند. فیلتر هوای موتور برق ۱ کیلو وات برای نصب در مولدهای معمولی در محدوده توان 0.8 الی 1.2 کیلو وات طراحی‌ شده است و مقدار هوای کافی سیستم احتراق موتورهای تک سیلندر و کوچک این مولدها را تأمین می‌کند.

    فیلتر هوای موتور برق ۳ کیلو وات

    موتور برق‌های ۳ کیلو واتی کاربردی‌ترین نوع از انواع مولدهای بنزین سوز هستند. این مقدار توان دهی برای نصب در فضاهای خانگی و راه‌اندازی تجهیزات متعارف یک خانه کوچک کافی است. برای پاک‌سازی و تأمین هوای این مولدهای خانگی نیز از فیلتر موتور برق مخصوص ۳ کیلو وات طراحی ‌شده است. بر روی عموم مولدهای ساده خانگی می‌توانید از این فیلتر نصب کنید.

    فیلتر هوای موتور برق ۵.۵ کیلو وات

    موتور برق‌های ۵.۵ کیلو وات در مرز مصارف خانگی و کارگاهی قرار دارند. یک مولد ۵.۵ کیلو وات آن‌قدر قدرتمند است که بتواند تجهیزات سنگین کارگاهی را راه‌اندازی کند و در عین ‌حال آن‌قدر توانمند است که به ‌راحتی از پس تأمین برق یک خانه با تجهیزات کامل برآید. فیلتر هوای موتور برق ۵.۵ کیلو وات برای پوشش هوای کافی این مولدهای منعطف خانگی و یا کارگاهی طراحی شده ‌است.

    فیلتر هوای موتور برق 6.5 کیلو وات

    مولدهای 6.5 کیلو وات در سطح مدل‌های صنعتی و کارگاهی قرار دارند. اگر چه عموم مولدهای 6.5 کیلو وات را به شکل تکفاز طراحی می‌کنند؛ اما در آنها از خروجی برق صنعتی پیش‌ بینی‌ شده است. هواکش موتور برق 6.5 کیلو وات از نظر سایز و اندازه مطابق با مدل ۵.۵ کیلو وات طراحی‌ شده است. در عین ‌حال به ‌راحتی قادر است تا حجم هوای کافی موتور تک‌ سیلندر بنزینی 6.5 کیلو وات را تأمین نماید.

    فیلتر هوای موتور برق 7.5 کیلو وات

    موتور برق‌های 7.5 کیلو وات از نوع تمام صنعتی هستند که در طراحی آنها عموماً بهره‌مندی از برق سه فاز پیش‌ بینی ‌شده است. موتور برق‌های 7.5 کیلو وات تمام کارگاهی هستند و در طراحی آنها از سیستم‌های راه‌اندازی استارتی استفاده خواهد شد. در عین ‌حال آنچنان موتور احتراق بزرگی دارند که برای تأمین هوای کافی آن باید دست ‌به ‌کار شویم. هواکش موتور برق 7.5 کیلو وات از همان مدل‌های ۵.۵ کیلو وات است که ظرفیت کافی تأمین هوای این مدل‌های قدرتمند را دارد.

    فیلتر هوای موتور برق 8.5 کیلو وات

    مولدهای 8.5 کیلو وات برای کار در محیط‌های تمام صنعتی و فعالیت‌های رده‌بالای کارگاهی طراحی شده‌اند. این مدل‌های 8.5 کیلو وات طراحی قدرتمند و خروجی‌های سه فاز دارند و در آنها از موتور احتراق حجمی استفاده ‌شده است که می‌توانیم از هواکش مناسب مدل‌های ۵.۵ کیلو وات در این توان نیز استفاده کنیم.

    قیمت فیلتر هوای موتور برق

    قیمت فیلتر هوای موتور برق با توجه به ابعاد مولد و ظرفیت توان دهی آن محاسبه می‌شود. از نگاه عملیاتی فیلتر هوای موتور برق‌های ۵.۵ الی 8.5 کیلو وات مناسب یکدیگر هستند که با قیمت بالاتری به نسبت از مدل‌های ۳ کیلو وات و یا ۱ کیلو وات فروخته می‌شوند. در عین ‌حال هواکش موتور برق مستقل از برند سازنده مولد است و نیازی نیست تا برای تهیه آن چندان در بند نام و نشان برند سازنده دستگاه باشید.

        مرتب‌سازی مقالات:

      • پیش‌فرض
      • جدید‌ترین
      • پربازدیدترین
      • بیشترین امتیاز

        جدید‌ترین مقالات:

      مشاهده مقالات بیشتر

      دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید: