خرید و مشاوره فنی: 33554409-026

موتور برق 4.5 کیلو وات

موتور برق گازوئیلی 4.5 کیلووات کیپور

      مرتب‌سازی محصولات:

    • پیش‌فرض
    • ارزان‌ترین
    • گران‌ترین
    • جدید‌ترین
    • پرفروش‌ترین
    • پربازدیدترین
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5

    فهرست مطالب

    موتور برق 4.5 کیلو وات چیست؟

    در راه‌اندازی تجهیزات الکتریکی محیط ساختمانی و یا تجهیزات سبک کارگاهی در شرایط سیار و یا مکان‌ها که بدون حضور برق هستند، لازم است تا از موتور برق با توان کافی استفاده کنید. در چنین شرایطی استفاده از موتور برق 4.5 کیلو وات بهترین پیشنهاد است. چرا که علاوه‌ بر قابلیت پوشش کامل نیازهای خانگی توانایی راه‌اندازی تجهیزات سبک کارگاهی را دارد.

    موتور برق 4.5 کیلو وات یک همه‌کاره است که از ساختمان تا کارگاه به‌ کار شما خواهد آمد. اما برندهای سازنده موتور برق تکنیک‌های متفاوتی برای طراحی مولدهای 4.5 کیلو وات همه‌کاره پیش ‌بینی کرده‌اند. موتورهای متفاوت، خروجی‌های گوناگون، امکانات و حتی نوع شاسی در این توان کاربردی متغیر است. اما در کل همگی این مولدها در فهرست کاربردی‌ترین انواع موتور برق‌های سبک قرار می‌گیرند.

    انواع موتور برق 4.5 کیلو وات

    انواع موتور برق 4.5 کیلو وات را با توجه به نوع موتور کار شده در آنها دسته ‌بندی می‌کنند. بر این اساس مولدهای 4.5 کیلو واتی که با استفاده از موتور بنزین سوز طراحی شده‌اند، کاربردی‌ترین مدل‌ها هستند که می‌توان از آنها در هر نوع شرایط آب‌وهوایی، هر نوع اقلیم و در هر نوع محیط ساختمانی و کارگاهی استفاده کرد. برخی مدل‌های بنزینی را با شاسی چرخ‌دار ساخته‌اند که قدرت مانور بالایی داشته باشند.

    اما برای ساخت مدل‌های جان ‌سخت با قابلیت کار در مدت زمان طولانی انواع موتور برق 4.5 کیلو وات دیزلی توسط برندهای مطرح بازار طراحی ‌شده است. این مدل‌های دیزلی که با استفاده از سوخت گازوئیل کار می‌کنند، از عملکرد قدرتمند، کارکرد پایدار در مدت زمان طولانی و راه‌اندازی تا تنظیم ساده برخوردار هستند. مدل‌های دیزلی برای کار در مناطق دور افتاده که دسترسی به آنجا دشوار است، طراحی شده‌اند.

    موتور برق دیزل 4.5 کیلووات برند کوپ

    کاربرد موتور برق 4.5 کیلو وات

    موتور برق 4.5 کیلو وات یک مولد همه ‌کاره است. اول آنکه توان 4.5 کیلو وات این مولد فراتر از نیازهای معمول ساختمانی است. بنابراین به ‌راحتی قادر هستیم تا از این مولدها در پوشش نیازهای خانگی اعم از راه‌اندازی یخچال، تلویزیون و چند عدد روشنایی و یا پمپ کف‌کش و… استفاده کنیم. از طرفی توان 4.5 کیلو وات در مرز قابلیت‌های کارگاهی قرار دارد. به شکلی که می‌توان از این توان برای راه‌اندازی تجهیزات سبک از قبیل انواع دریل‌ها، سنگ فرزها و یا موتور پمپ‌های کشاورزی و ادوات برقی استفاده کرد. معمولاً از مدل‌های برقی برای کار در ساختمان‌ها و یا کارگاه‌ها دارای برق اما با احتمال قطع شبکه به‌ عنوان مولد اضطراری استفاده می‌کنند. مدل‌های دیزلی مناسب کار در خانه باغ‌ها، کارگاه‌های سیار و یا کارگاه در مناطق دور افتاده هستند.

    ویژگی‌های موتور برق 4.5 کیلو وات

    موتور برق 4.5 کیلو وات در مرز مولدهای ساختمانی یا خانگی و مولدهای کارگاهی با قابلیت کار متوسط قرار دارد. در طراحی مولدهای 4.5 کیلو واتی از سری موتورهای تک سیلندر با عملکرد ۴ زمانه استفاده می‌شود که در هر دو مدل با سوخت بنزینی و یا گازوئیلی از نوع هوا خنک و تنفس طبیعی هستند. عموم مدل‌های طراحی ‌شده 4.5 کیلو وات از برندهای مختلف به روش هندلی راه‌اندازی می‌شوند. هر چند برخی مدل‌ها استارتی و حتی از قابلیت ATS برای راه‌اندازی برق اضطراری برخوردار هستند. در عین ‌حال برخی مدل‌ها نیز از هر دو نوع راه‌انداز هندلی و استارتی هم‌زمان دارند.

    ظرفیت موتور در این مدل‌های 4.5 کیلو واتی در بازه ۳۵۰ الی 45۰ سی‌سی قرار دارد. از طرفی عموم مدل‌ها با قابلیت تولید برق تک‌فاز هستند که از سیستم تنظیم و تثبیت اتوماتیک سطح ولتاژ AVR برای کارکرد بهینه خروجی‌های AC خود استفاده می‌کنند. تمامی برندها عموم این مولدهای 4.5 کیلو واتی را با استفاده از شاسی‌های چرخ‌دار برای جابجایی ساده در محیط ساختمان و یا کارگاه طراحی کرده‌اند.  

    موتور برق بنزینی 4.5 کیلووات هندلی، آبی رنگ

    صدای موتور برق 4.5 کیلو وات

    از نوع بنزینی تا دیزلی مقدار صدای تولید شده در کارکرد این مولدهای 4.5 کیلو واتی متفاوت است. مدل‌های بنزینی عملکرد آرام‌تری دارند که مقدار صدای تولیدی برخی از آنها تا حد ۶۶ دسی بل کاهش پیدا می‌کند. اما مدل‌های دیزلی با کارکرد موتور قدرتمند خود معمولاً صدای بلندی تولید می‌کند. در عین ‌حال برخی برندها برای افزایش قابلیت کارکرد ساختمانی مدل‌های دیزلی از ایده شاسی کانوپی استفاده کرده‌اند که در این ‌صورت صدای تولید شده نوع دیزلی نیز در حدود زیر ۷۰ دسی‌بل خواهد شد.

    قیمت موتور برق 4.5 کیلو وات

    قیمت موتور برق 4.5 کیلو وات تحت تأثیر فاکتورهای زیادی قرار دارد. نوع موتور از مدل‌های بنزینی و یا دیزلی مهمترین نکته تعیین ‌کننده قیمت است. این در حالی است که روش راه‌اندازی، نوع شاسی، بهره‌مندی از کانوپی، سیستم‌های کنترل و تنظیم اتوماتیک، نوع نمایشگر و… همگی در تعیین قیمت این مولدهای 4.5 کیلو وات تأثیرگذار هستند. با این ‌وجود نام و نشان برند سازنده و کیفیت ساخت قطعات و خدمات پس ‌از فروش مهمترین عامل تعیین‌ کننده قیمت این مولدهای همه‌کاره است.

    سوالات متداول در مورد ژنراتور برق ۴.۵ کیلو واتی

    • برای سرویس و عملکرد روان موتور برق 4.5 کیلو وات از چه نوع روغن استفاده می‌کنند؟

      عموم مدل‌های ۴ زمانه دارای مخزن روغن جداگانه هستند که باید آن را از روغن نمره ۴۰ پر کنید.

    • در صورتی که مولد 4.5 کیلو وات پت‌پت می‌زند، چکار کنیم؟

      پت‌پت زدن موتور دستگاه به‌ علت کثیفی و یا خرابی شمع آن است. البته در مدل‌های دیزلی توصیه می‌کنیم که فیلتر هوای موتور را تعویض کنید.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید: