خرید و مشاوره فنی: 33554409-026

موتور برق تک فاز

موتور برق بنزینی تک فاز برند برونل، دسته چرخ دار

      مرتب‌سازی محصولات:

    • پیش‌فرض
    • ارزان‌ترین
    • گران‌ترین
    • جدید‌ترین
    • پرفروش‌ترین
    • پربازدیدترین
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5

    فهرست مطالب

    تولید برق در شرایط بحرانی و یا راه‌اندازی تجهیزات الکتریکی در مناطق دور افتاده و حتی در حین سفر یک امر کلیدی است. از طرفی بارها و بارها ممکن است تا با قطعی برق شبکه سراسری روبرو شویم. در تمامی این موارد به استفاده از موتور برق با ظرفیت کافی و قابلیت فنی مطمئن به ‌همراه شرایط تولید برق کاربردی نیاز داریم. آنچه مسلم است، از تجهیزات خانگی تا مسافرتی و حتی فروشگاهی و کار در اداره‌ها و مراکز خدماتی و درمانی و… با انواع تجهیزات برق ۲۲۰ ولت کار می‌کنیم. بنابراین تهیه و راه‌اندازی موتور برق تکفاز مفید است.

    موتور برق تک فاز برای تولید برق ۲۲۰ ولت AC با کمترین اعوجاج در توان‌های کاربردی مناسب راه‌اندازی تجهیزات مسافرتی و یا مصارف خانگی و اداری طراحی‌ شده است. در مونتاژ این نوع از آلترناتورهای تکفاز با قابلیت تولید برق ۲۲۰ ولت AC استفاده می‌کنند که تحت قدرت موتور احتراق داخلی از نوع بنزینی، دیزلی و یا گازی فعالیت خواهد کرد. عموم مولدهای کوچک و کم توان را از سری مدل‌های تکفاز می‌سازند.

    موتور برق بنزینی تک فاز برند لانسین

    کاربرد موتور برق تکفاز

    کاربردهای موتور برق تکفاز بسیار گسترده است. این مولدها با هدف تولید برق ۲۲۰ ولت بدون اعوجاج طراحی ‌شده‌اند و قاعدتاً از آنها می‌توانیم برای راه‌اندازی عموم تجهیزات تکفاز ساختمانی و یا فروشگاه و مراکز خدماتی استفاده کرد. قابلیت‌های کاربردی موتور برق تک فاز به‌ قرار زیر است:

    • برای راه‌اندازی تجهیزات مسافرتی از قبیل تجهیزات کمپینگ و یا طیف کاملی از وسایل شارژ شونده کارایی دارد.
    • برای نصب در خانه باغ‌ها، خانه‌های روستایی و یا هر محیط خانگی فاقد برق شهری مناسب هستند.
    • برای تأمین برق منازل و یا ساختمان‌های مسکونی و اداری در صورت قطع برق شبکه کارایی دارد.
    • مناسب راه‌اندازی سیستم برق اضطراری مراکز حساس از قبیل بیمارستان‌ها و دیتا سنترها و… هستند.
    • برای تجهیز کارگاه‌های سیار ساختمانی و یا هر نوع فعالیت سیار با قابلیت جابه‌جایی سریع استفاده می‌شوند.

    ویژگی‌های موتور برق تک فاز

    موتور برق تکفاز برای تولید برق با ولتاژ استاندارد ۲۲۰ ولت جریان متناوب AC طراحی شده ‌است. در عین ‌حال عموم مدل‌های مختلف آن از قابلیت تولید برق DC در سطح ولتاژ ۱۲ ولت نیز پشتیبانی می‌کنند. برای طراحی این مولدها از آلترناتورهای تمام مس با قابلیت تولید برق ۲۲۰ ولت استفاده‌ شده است. این آلترناتورها از نوع تکفاز با قابلیت تنظیم و تثبیت سطح ولتاژ (AVR) هستند. در بخش ژنراتوری معمولاً از دو عدد خروجی مستقل ۲۲۰ ولت و یک خروجی ۱۲ ولت DC پشتیبانی می‌کنند. اما در بخش موتوری از انواع مولدهای بنزینی، دیزلی و گازی برای طراحی موتور برق تک فاز استفاده ‌شده است که عموما از نوع تک سیلندر با عملکرد ۴ زمانه و راه‌انداز هندلی هستند. برخی از مدل‌های موتور برق تک فاز نیز از نوع اینورتری بوده که برای تولید برق با کیفیت عالی و کاملاً بدون اعوجاج استفاده می‌شود.

    موتور برق گازوئیلی نارنجی رنگ، دسته چرخ دار

    انواع مدل‌های موتور برق تک فاز

    انواع مدل‌های موتور برق تکفاز را با توجه به نوع محرک در بخش موتوری آنها دسته ‌بندی می‌کنند. همگی این مولدها دارای موتورهای احتراق داخلی هستند که نوع سوخت مورد استفاده آنها متفاوت است. این دسته‌ بندی به قرار زیر است:

    موتور برق تک فاز دیزلی

    برای ساخت این مدل‌ها از موتورهای تک سیلندر دیزلی استفاده ‌شده است که با استفاده از سوخت گازوئیل کار می‌کنند. سری مدل‌های قدرتمند با توان بالاتر از ۳ کیلو وات را از سری مدل‌های دیزلی می‌سازند. در عین‌ حال قابلیت کار کردن در مدت زمان طولانی را دارند و از قدرت عملیاتی بالایی برخوردار هستند؛ اما به‌ هر حال معمولاً با سروصدای بالایی کار می‌کنند و مقدار آلایندگی آنها زیاد است. ولی به جهت قابلیت نگهداری طولانی ‌مدت گازوئیل برای نصب و راه‌اندازی در مناطق دور افتاده و یا شرایط سیار و کار در کارگاه ها با شرایط کار سخت مناسب هستند.

    موتور برق تک فاز گازوئیلی

    موتور برق تک فاز بنزینی

    پرکاربردترین نوع موتور برق تک فاز است که از شرایط مسافرتی تا فضاهای کارگاهی کارایی دارند. عموم مدل‌های بنزینی نیز برای پوشش نیازهای خانگی طراحی شده‌اند. در ساخت این مدل‌ها از موتور تک سیلندر بنزین سوز با عملکرد ۴ زمانه استفاده می‌کنند که عموماً از نوع راه‌انداز هندلی هستند. در عین ‌حال برخی مدل‌ها را با قابلیت راه‌انداز ATS برای کار در شرایط اضطراری ساخته‌اند. موتور برق‌های بنزینی تکفاز برای کار در هر نوع شرایط آب‌وهوایی مناسب هستند. از طرفی در طیف متنوعی از توان‌های مسافرتی تا خانگی و صنعتی از مدل‌های 0.8 الی ۵ کیلو وات طراحی می‌شوند. همچنین در هر دو تیپ معمولی و اینورتری موجود هستند.

    موتور برق بنزینی تک فاز آبی رنگ، دسته چرخ دار

    موتور برق تک فاز گازی

    دسترسی ساده به گاز شهری باعث شده تا طیف متفاوتی از موتور برق تک فاز با موتور گازی طراحی شود. این مدل‌های گازی هم ‌اکنون از محبوب‌ترین نوع مولدهای تکفاز برای پوشش نیازهای خانگی در فضاهای شهری و یا پوشش نیاز به تولید برق اضطراری در مراکز خدماتی و اداری و… هستند. در طراحی این مدل‌های گازی از موتور تک‌ سیلندر از نوع گازسوز استفاده ‌شده است که عملکردی نرم، تولید صدای اندک و لرزش کمی دارند. همچنین آلایندگی تولید شده ناچیز است؛ اما به ‌هر حال برای کار کردن به اتصال گاز وابسته هستند و به ‌این ‌ترتیب جز در مصارف ساختمانی برای دیگر شرایط از قبیل تولید برق سیار کارایی ندارند. هر چند برخی مدل‌ها را با قابلیت تغذیه گاز مایع LPG طراحی کرده‌اند.

    موتور برق گازی تک فاز

    انواع توان‌های موتور برق تکفاز

    موتور برق‌های تکفاز سری مولدهای کم‌توان بازار را تشکیل داده‌اند. انواع توان‌های موتور برق تکفاز از مولدهای 0.8 کیلو واتی تا مولدهای ۵.۵ کیلو وات را شامل می‌شوند. مدل‌های 0.8 الی ۲ کیلو وات در دسته ‌بندی موتور برق‌های مسافرتی قرار می‌گیرند. مدل‌های ۲ الی 3.5 کیلو وات از نوع خانگی هستند و مدل‌های بالاتر از 3.5 کیلو وات در دسته‌بندی مولدهای کارگاهی قرار دارند. این در حالی است که معمولاً مدل‌های قدرتمند از ۵ کیلو وات را با خروجی برق جریان بالا می‌سازند تا قابلیت کوپل شدن به مولدهای صنعتی و پوشش جریان راه‌اندازی بالا را داشته باشند.

    قیمت موتور برق تک فاز

    قیمت موتور برق تک فاز به عواملی گوناگون وابسته است. قدرت برحسب کیلو وات مهمترین فاکتور است؛ اما نوع موتور از سری‌های دیزلی، بنزینی و یا گازی عامل تعیین‌ کننده دیگری هستند. همچنین نوع تکنولوژی تولید برق از سری‌های اینورتری نیز در این‌باره نقش دارند. از طرفی با فاکتورهای کلیدی دیگری از قبیل نوع سیستم راه‌اندازی از مدل‌های هندلی، الکتریکی و حتی ATS (اضطراری) روبرو هستیم. در عین ‌حال نوع شاسی از مدل‌های ثابت و چرخ‌دار نیز عامل کلیدی دیگری است که در کل باعث شده تا قیمت موتور برق تکفاز در رنج کاملاً متغیری قرار بگیرد.

    سوالات متداول در مورد موتور برق تک فاز

    • برای سرویس موتور برق تکفاز بنزینی از چه نوع روغنی استفاده کنیم؟

      در بازه های سه ماهه برای سرویس موتور برق بنزینی تکفاز اقدام کرده و از روغن نمره 40 جهت روانکاری استفاده کنید.

    • علت نوسان ولتاژ خروجی موتور برق تک فاز چیست؟

      هر نوع نوسان ولتاژ به علت خرابی سیستم AVR و یا عدم سرویس موتور و یا استهلاک بخش های متحرک است.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید: